Friday, September 15, 2017

Basteltraum's Challenge #57: TIC TAC TOE


Hi guys!

As always on the 15th of every month, a new challenge starts over at Basteltraum's blog. This time it is a very special one: have you ever heard of the "Tic/Tac/Toe* recipe? It's like the game you made as a kid - you just have to choose from 3 ingredients in a row, either vertically or horizontally or even diagonal. So I chose the first row vertically: dots / cute / stencil.

Here you can see all possibilities you can choose from:



I stencilled those hearts by sponging dye ink onto a card panel, took the stencil away and blended again over the whole panel. The whole panel looks more soft like this because the gaps between the hearts are not plain white anymore.

The cute mouse in its bunny onesie (I mean seriously - can it get any cuter?!), the banner and the cookie plate is colored with Copic markers and Polychromos pencils. By the way: that mousie is available soon in Isabel's etsy shop - in case you don't know her, you definitely have to check her out - she's amazingly talented in drawing but also a fantastic cardmaker and became a very sweet friend of mine :-D

So I hope you will play along with us - see you there!

Hugs,




5 comments

  1. absolut coole Challenge und eine tolle Umsetzung von dir! Nach dem heutigen Besuch spekuliere ich natürlich, dass es sich um Bristol Paper handelt;-)
    heitere Grüsse Britta

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha! Nein!! Aber ich habe grad bemerkt, dass ich was "Falsches" geschrieben habe... ich habe den Hintergrund mit einer Clarity Brush gewischt, das müsste ich wohl anders schreiben... und das Papier war hundsgewöhnliches Mondi Color Laser Copy Papier von Office World :-))) War schön, dich heute wieder zu sehen! Liebe Grüsse zurück und ein tolles Wochenende, Tina

      Delete
    2. haha, also auf dem Foto das Papier irgendwie nach Schimmer aus:-) War wirklich schön heute!
      Auch dir ein tolles Weekend! Britta

      Delete
  2. Liebe Tina... Was für eine tolle Karte... Nun war ich schon längere Zeit nicht auf Deinen Blog und habe diesen fast nicht wieder erkannt. Dieser ist im CAS Design gehalten, finde es zauberhaft und er lädt zum Verweilen ein... Hmmm, so eine Blog Renovation müsste ich auch mal machen... Echt cool :) Freu mich, dich morgen bei uns begrüssen zu dürfen... Auf diesen Weg möchte ich Dir noch mitteilen, dass ich ganz stolz bin, Dich im DT zu haben. DANKE vielmals ... bis dann, liebe Grüsse Ute

    ReplyDelete
  3. Total süße Karte!
    Gefällt mir so sehr!
    GLG
    Sylwia

    ReplyDelete

On Instagram

© Papierlisi. Made with love by The Dutch Lady Designs.